Syr med hjälp

Mamman har sytt lite i helgen. Och hon har haft hjälp.

Med Lis hjälp har mamman blivit duktig på att trä om sin overlock symaskin. Det är krångligt och man sitter med pincett och trär trådarna från de fyra trådrullarna. Men nu kan jag detta.

Li har också hjälp till med att hälla ut alla trådrullar över golvet. Jag ska kanske inte klaga för hon har också börjat städa lite.... vilket innebär att man måste kolla sophinken varje gång man slänger något för att kunna "rädda" det hon av slängt med sin "hjälpande hand". Det kan vara trädrular, leksaker eller något annat.


image578



Mamman har sytt en tunika i gul-orange velour med bruna kanter samt ett par byxor med muddar till.
Mönstren kommer från tidningen OTTOBRE 4 / 2007.


image579



Tunikan är den första jag syr i mjukt material med muddar. Svårt. Den blev också på tok förstor i halsringningen. Men jag har lärt mig massor och det blir kanske bättre nästa gång.
Jag ska naturligtvis sy på Namnband på dessa kläder.

Byxorna är sydda av ett par gardiner från Myrorna. För er som inte vet det bor vi på samma gata som Myrorna här i Umeå.

Kommentarer
Postat av: Mormor & Morfar

Oh vad Du är duktig Birgitta, jag tycker du kan en hel del, men övning ger färdighet. Det är ju tur att LI ÄR SÅ DUKTIG öch hjälper till att städa. Tunikan och byxorna blev toppen fina, vist är det roligt när det går bra. Kram till Er 3

2007-08-26 @ 18:33:07
Postat av: Moster Britten

Det är ju tur att du har sådan söt sy hjälp. Vad duktig du är. Li kommer att försvinna in i gardinerna. Men det är ju bra för då kan ni ju leka kurragömma.

2007-08-28 @ 13:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback