13 dagar kvar...


För varje dag - kommer vi en dag närmare...
Så har det varit en längre tid nu. Inte så konstigt faktiskt.
Det som skilljer är att ju närmare vi kommer så blir varje dag ett större och större steg. Förstår ni hur jag menar...   När det var 43 dagar kvar motsvarade varje dag 2,32% av den totala kvarvarnade väntetiden...
Nu när det är 13 dagar kvar motsvarar en dag 7,69% av den kvarvarnade väntetiden...
Så man kan säga att det faktiskt går fortare och fortare... eller hur...???

I helgen har Berit och Beppe varit upp igen. De hade med sig Berits fd MC- som nu är Stefans nya MC. Berit var också och hämtade sin större och nyare MC på Norrland MC.
Alla inblandade är nöjda och glada.

Berit hade med sig gåvor även denna gång...
En påse med presenter skapade från mormor Inger och Moster Britt.
 Tröja, vantar och sockar stickade mormor Inger. 
Jag hade berättat för mamma att jag köpt jättefina små fingervantar till Li. Men mamma tror att jag kommer att uppskatta tumvantarna när Li skall börja använda vantar. Och jag kan se poängen med detta... :-)
Måste man tänka praktiskt när man blir förälder..??
  De virkade figurerna från tidigare inlägg. Virkade av Britten och monterade av Mormor Inger. De är så där härligt "fulsöta" att man blir varm när man ser dem.

Stefan började ifrågasätta om Li inte skulle få några "normala" leksaker.....  Jag förstod först inte hans oro, men sedan fick vi öppna en present från Berit till Li...  och jag kan nu förstå lite bättre...  :-)

  Li fick ett litet lektält, för katter...  Det kommer nog att bli jätteroligt att leka med detta, men jag känner en liten oro ändå....
Vi har ett enormt ansvar att forma denna lilla tjej till en normal varelse..!!!!
Jag har en MYCKET skämtsam ton och skriver detta mest för att retas med Berit.... Jag tycker att det är jätteroligt att Li har ett katt-tält ...  Nu kan hon leka med Storasyster Tussi och med Mats.   :-)

Kommentarer
Postat av: Berit

Ok....jag gjorde kanske en "miss"... jag visste inte att det var för "missar" jag troddet det var för barn =)
När jag var på ikea sist så var det en liten gullunge som lekte i en sån..han var så söt.... jag tänkte på Li.....
Ps, Linda vill ha en till Mats...

2007-02-19 @ 21:33:18
Postat av: Linda

Ja Mats vill också ha ett tält.. Han tjatar varje dag.. "snälla. kan vi inte åka till Tussi, dom har ett sånt fint tält där"..

2007-02-21 @ 10:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback