16 dagar kvar...

bok

Nu är det 16 dagar kvar... och jag måste erkänna att jag tror att dagarna kommer att gå fort.

Den här helgen kommer Berit & Beppe till Umeå och lämnar Stefans motorcykel och hämtar Berits nya stora svarta motorcykel...
Så den här helgen kommer vi att prata, prata prata bröllop - så den kommer bara att rusa förbi...
Och så vips är det måndag igen -   :-(

Måndag kväll = 2 st yoga pass - hemma efter 22
Tisdag kväll = 2 st yoga pass - hemma efter 21.30
Onsdag kväll - jag är trött och sover hela kvällen i soffan.... :-)
Torsdag - vi är lediga och planerar att åka till Mellansel, Sidensjö mm
Fredag kväll -
Lördag & Söndag - Adoptionskurs - 9.00 - 17.00 båda dagarna
Måndag kväll = 2 st yoga pass - hemma efter 22
Tisdag kväll = 2 st yoga pass - hemma efter 21.30
Onsdag kväll - jag är trött och sover hela kvällen i soffan igen.... :-)
Torsdag kväll
Fredag - min sista arbetsdag på Vattenfall före min föräldrarledighet
Lördag - total panik och packning.... 
Söndag -- VI ÅKER TILL KINA.

Den mesta tiden är uppbokad till något.....

Utöver det som är skrivet skall det städas, tvättas, packas och planeras...... 
oj,oj,    Jag tror att jag måste ansöka om några semesterdagar....  :-)


Dagens bild är en av de finaste och sötaste barnböcker jag vet... ( med min ganska begränsade erfarenhet i ämnet ). Jag har precis köpt denna bok till Li och jag är så löjligt lycklig över att ha den, och jag längtar tills jag får läsa den om och om igen för henne.......

Det är GISSA HUR MYCKET JAG TYCKER OM DIG,  av Sam McBratney och med underbara illustrationer av Anita Jeram.
"När man tycker riktigt riktigt mycket om någon, vill man gärna försöka berätta hur mycket man tycker om. Då märker man hur svårt det är att mäta känslor! Precis så som Barnharen och Pappaharen gör i den här boken."

Jag fick lära känna boken när jag fick i uppdrag att måla en bild från boken på en av de stolar som pappa gjort....    Mer om detta senare...   :-)


Kommentarer
Postat av: Kicki

Adoptionskurs ?? Är inte det lite sent påtänkt nu?? *ler
Fattar du hur nära det är ???? Jag bara ryser när jag inser att det bara är några dagar kvar.
Ha en trevlig helg !
Kram Kicki

2007-02-16 @ 08:19:51
Postat av: Moster Britten

16 dagar det är inte långt. Och du verkar ha fult upp. hur ska du hinna allt? Har du tänkt på vad du och Stefan ska ha med er i klädväg? eller är det bara Li:s saker och all data utrustning som är på väg att bli klar? Det finns många bra barnböcker. Med fina bilder. tänk om Li inte vill sitta still och lyssna på sagor hon karnske vill dansa hip hop, eller baka en kaka, bada, Men när hon ska gå och lägga sig så gillar hon nog att få krypa ner i sängen och få lyssna på en saga.

Hoppas ni alla får en trevlig helg och kan smid planer inför Bröllopet.

2007-02-16 @ 09:22:56
Postat av: Birgitta

Jag har för ett par dagar sedan insett att det är BARA Li´s packning som är planerad.

Jag behöver ett par snygga byxor - gärna svarta standard-brallor som passar till "allt", men oxå ett par snygga och mörka jeans.

I och med att det är nästan sommar med upp till +25 grader i Guangdong och kring nollgradigt i Beijing blir packningen svår.
Jag kommer att jobba med "lager på lager" principen för oss alla tre....

Jag är allvarlig i min Semester-behovs tanke. Jag ska höra efter om det går att lösa. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback