Aktivitetspåse

Jag fick ett förslag och en idé av Eva FL i Oviken, som kommer att resa med oss till Kina. Hon berättade om att när de var i Kina och hämtade styrasyster Moa, hade hon gjort en liten tygpåse med diverse småsaker som den lilla flickan kunde leka med, plocka i och ur påsen och så vidare... Jag tog till mig detta och jag har kallat det en "aktivitetspåse". Tanken är att det ska vara en påse med en samling små roliga saker som INTE låter och som kan vara roande under en låååååång flygresa mm.... Visst är det en bra idé som jag fick av Eva FL...??

Innan jag fick min nya maskin sydde jag denna på min gamla traditionella symaskin som jag fick när jag tog studenten ( för ett par år sedan...  ) och har börjat fylla den med små saker.
Påsen är vändbar med orange velor på insidan. Små lappar från Karin Mannerståls småbustyg är påsydda. Tanken var att den skulle vara färgglad, rolig att pilla på och lite fin...  :-)

Jag gjorde två stycken påsar när jag ändå var igång, så nummer två har hamnat i Klabböle och kommer nog att följa med när vi åker till Kina även den, till Sofia när hon ska få sina föräldrar och sin bror.

Innehåll idag: En liten boll, en fingerdocka, "stacking cups", en nyckelknippa av plast och så vidare.... 
Jag kommer även enligt förslag från Eva FL även binda ihop ett antal små Pixi-böcker som man slagit hål i i ena hörnet, med ett snöre, som skall ner i denna påse.

 

Kommentarer
Postat av: mormor Inger m.m.

Det är ju en toppen rolig ide, att ha en sådan påsse med sig när Ni ska någon stans. Men den blir nog överfull ibland, kram

2007-02-12 @ 08:17:51
Postat av: Åsa Marklund

Vill passa på att tacka igen för den otroligt fina påsen. Vi har snart fyllt den med allt möjligt kul. Ska väl också tillägga hur imponerad jag är över Birgittas kunskaper vid symaskinen. Min står också framme, men ganska dammig och oanvänd.
Nu är det inte många dagar kvar!!! Håll ut!!!
Åsa

2007-02-14 @ 14:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback