Bortskämd...? ! !

I går kväll kom Berit, Beppe och Patrik upp till Umeå med Lindas alla kläder och saker till studentrummet.
Så de hade en släpvagn för att få med sig allt.... och då fanns det även plats att ta med massa presenter till Li.  
Li har inte flyttat in ännu, hon fyllde inte år och det var inte jul. Men hon fick paket ändå (som Li's mamma fick öppna).
 
   Li fick en jättefin bil som man sitter på och kör runt med. Tur att vi inte har några trösklar på mellanvåningen. Man kan också lägga saker under sätet och den har ingen tuta som kan trötta ut föräldrarna.  :-)

  Li fick också en klänning i röd och lila velour som redan nu är en av mammans favoriter. Den är mjuk och färgglad och jag hoppas att Li kommer att vara lika förtjust som jag.  

  Li fick även ett påslakanset i rött och orange med massa apor på. Jättecoolt.

Som jag sa tidigare, Li har inte flyttat in ännu, hon fyller inte år och det är inte jul.
Men fick ändå massa paket....   :-)

Är frågeställningen om hon kommer att bli bortskämd onödig....??
Jag börjar misstänka det....

Tussi är bortskämd och hon är bara våran katt. Mitt försvar till det är att jag verkligen tycker att en katt förtjänar att få vara bortskämd...    .. och om katten förtjänar det... förtjänar inte Li det då också....???  

Självklart gör hon det. Jag kan nog (och jag tror inte att jag förvånar någon ) säga att Li kommer att bli något bortskämd.

Men lika självklart är det också att vi kommer att jobba för att hon inte kommer att bli ouppfostrad. 
 

Kommentarer
Postat av: mormor Inger m.f.

Godmorgon, vi är som alltid inne och "tittläser", vi blir lika glada som vanligt. Det var toppen saker som Li fick, klänningen kommer säkert att passa henne lika väl som lakan och bil ( synd att det inte var någon tuta på den, det kanske går att köpa till en )så då hör Ni vart hon är. Ha en bra dag med Njurundabona, KRAM

2007-02-03 @ 08:34:03
Postat av: Patrik ( Putte nuff)

Hejsvejs, Visst va de bra kläder och leksaker li can fått.
Jag hoppas on blir glad :D
Ha de bra!

Postat av: Moster Britten

Vilken tur Li har som får så mycket fina saker, eller är det Mamma och Pappa som har tur? Bortskämd är en rättighet barn ska ha. Då är det inte bara saker jag tänker på utan att någon eller några bryr sig. Att få käna sig älskad och behövd. att det inte spelar någon roll vad man gör, rätt eller fel, någon/några finns allt där och talar om hur mycket just barnet betyder. Det är inte alla som har den turen Men Li hon har många....

2007-02-05 @ 13:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback