En gammal dröm....

En gammal dröm....

Idag har jag gjort något något jag länge drömt om.

Jag hade planerat att gå en utbildning i thai-massage men det fanns inga datum som passade i höstas och nu i vår blev jag nekad på min ledighetsansökan då min arbetsgivare visste att jag kommer att vara barnledig snart... 
Då tog jag mina ihopsparade pengar och öronmärkte dem till en annan sak.....
Jag har idag beställt en liten och enkel overlock maskin. En Huskylock 901
Jag resonerar så att har jag beställt namnlappar måste jag ju ha något att sätta dem på...   eller hur...???
:-)

Så här står det i reklamen "

Huskylock 901 kommer att vara en perfekt partner till din vanliga symaskin. Resultatet blir ett professionellt utseende på all din sömnad.

Huskylock 901, syr ihop, överkastar och skär kanterna allt i ett enda moment. Du kombinerar snabbheten och det professionella resultatet på din Huskylock 901 med möjligheterna hos din symaskin och får på så sätt obegränsade möjligheter för ditt skapande."

Jag har sökt en gammal bok med mönster på barnkläder från 70-talet... 
som rekonenderas på denna blogg:
http://knapmodern.blogspot.com

Jag har bokat denna bok på biblioteket och den kommer nog in under andra halvan av Februari.

Jag kommer också att få låna massa spännade gamla mönster av Astrid ( min kära svärmor)....
...symaskinen får jag i värsta fall inte förrens på Måndag nästa vecka, men jag skulle få låna deras demo-maskin från och med Onsdag.

Fortsättning följer.....   

PS. har jag berättat om tjejen jag träffade på Jennys 30-års fest som kom ihåg mig sedan jag var 8-år -som "hon som alltid hade annorlunda och hemmasydda kläder" . 
Nu kommer jag att dela med mig av detta...   :-)


Kommentarer
Postat av: mamma

Jag blir lite avundsjuk på dej, det har alltid varit min dröm att skaffa mej en sådan maskin men har aldrig kommit till skott, men Du har ju säkert mycket andvändning av den nu när Li kommer, jag får skylla på åldern,samt att inte ha behov av någon. Lycka till,kram

2007-02-07 @ 06:59:59
Postat av: Vi i Njurunda

Va häftigt, det ska bli spännande att höra hur den fungerar, och se resultat.
Går det inte att få tag på boken via förlaget?
Eller på loppis?
Jag ska hålla ögonen öppna / Berit

2007-02-07 @ 19:46:53
Postat av: Birgitta

Jag hittade 3 olika aktioner med boken på Tradera men den gick för mellan 300-350 kr i samtliga av de tre.... och jag hade inte lagt så höga bud. :-(
..så jag blev utan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback