En mamma är egentligen...

162336-66

Ångesten slår till ibland ( oftare än jag vill erkänna, faktiskt )....
Frågor surrar i mitt huvud nästan oavbrutet: kommer jag att klara detta, är jag redo, är jag förberedd, har jag läst tillräckligt, handlat och shoppat tillräckligt ( svar: Ja). Är jag vuxen nog...???
Kommer Li att gilla oss, vill hon bo här, Vill hon ha Tussi som Storasyster..??
Kommer Li tyckat att vi är konstiga, tänk om hon blir intresserad av fotboll, kommer jag kunna ta hand om henne när hon blir sjuk...?? Tänk om hon tycker att jag lagar äcklig mat..???
Hon kanske tycker att Sverige är för kallt. Kanske har jag blivit för gammal för att få barn.
Kommer hon vilja ha en mamma med blonda lockar och klackeskor istället..??? Tänk om hon inte tycker om att kramas.. 
Kommer jag kunna fostra henne, kommer jag  kunna hjälpa henne att bli en lycklig och trygg liten tjej..????  Tänk om jag förstör henne!!!!!
Eller ännu värre: Tänk om hon är fullt ut besatt av glitter, paljetter och volanger i blanka tyger med rosetter..!!!!!

Sekunden efter kan jag sucka med ett fånigt lyckligt flin - samtidigt som massor av rosa moln fyller hela min känslo- och sinnesvärld....  En total lycka och massa oförstörda förväntningar är just då det enda som finns.

Sanningen ligger nog någonstans mitt mellan dessa två alternativ......

Jag hittade en ring på nätet ( Nä, jag har inte köpt den....)
Den har texten:
EN MAMMA ÄR EGENTLIGEN BARA EN FLICKA SOM HAR RÅKAT BLI STOR

Fint va..??

PS.  Det finns naturligtvis även en "papparing"

Kommentarer
Postat av: Kicki

Mer förberedd än du har nog ingen mamma varit!! Däermot, vuxen nog blir man nog aldrig, och tur är väl det. Paljetter och glitter etc. kommer du nog tyvärr inte ifrån =) det gillar nog alla små prinsessor under någon period i livet (förhoppningsvis ganska kort period men ändå)

Förstår att du går på små moln nu trots spänd förväntan, men ni kommer ju såklart att bli världens bästa föräldrar (glöm inte att jag skulle skicka våra barn till er om något hände oss..)

Kram Kicki

2007-02-08 @ 08:34:07
Postat av: Moster Britten

Klart att ni fixar det här. Ni har ju väntat och förberätt er på detta i 8 år. Man kan inte alltid vara förberädd på allt. Det är det som är tjusningen med att vara förälder. Just förväntningarna innan är nog driv kraften när det är som jobbigast. Tröttheten efter en natt utan sömn försvinner när man på morgonen får en jätte kram och ett blöt puss. Livet med barn är under bart. Ingen dag blir som man tänkt. Så snart börjar en annan del av erat liv. Så ta vara på den, den är så kort. se på oss vi har försökt dra ut på tiden, Nu kommer ju Maja snart, fast det är inte riktigt samma sak. Men lite valp ledig ska jag va. Glitte och paljetter är kul tänk om jag fått haft det så men vem vet karnska Li bråspå sin kusin Malin.

2007-02-08 @ 09:11:29
Postat av: mamma

Som din mamma tänker jag så här. Alla år av tårar och förtvivlan är NU slut. Du har en Man som älskar Dej, tänk att nu har allt vänt för Er båd. nU GÅR DET BARA FRAMÅT , SE ALLT I ROSENRÖTT.DET FINNS INGET SOM KAN GÅ SNETT NU.
Jag vet att LI kommer bli en liten lycklig flicka som får mängder av kärlek från sin mamma och pappa, samtidigt kommer Ni att få lika mycke kärlek tillbaka av henne, samt många goda skratt.
Birgitta du älskar henne även om hon tycker om glitter och åka skidor i skoterstövlar m.m. Kram

2007-02-08 @ 10:05:06
Postat av: Vi i Njurunda

Jag är helt övertygade om att Stefan kommer att bli en super bra pappa, och att min lillasyster kommer att bli en helt underbar mamma.
Du Birgitta...Du har ju fått tränat på mammarollen på Linda...och se hur det blev....Linda blev ju nästan precis som Du, med vad allt det innebär...:)

2007-02-08 @ 21:00:13
Postat av: Linda

Klart ni kommer bli bra föräldrar..

Ja dom fick ju träna lite på mig.:) Birgitta köpte till och med hem mjölk när jag bodde där, hon sa att barn dricker mjölk.

2007-02-09 @ 11:29:31
Postat av: Birgitta

Mjölken köpte jag til Linda, när hon tillfälligt flyttade in, för tre vcckor sedan...
... så jag kanske är mer vuxen än jag tror. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback