Hyllor och madrass

Hyllor och madrass

Idag är det söndag och om tre veckor = 21 dagar, sitter vi på flyget påväg mot Kina och Li.....  :-)
Jag kanske inte gör någon förvånad när jag säger att vi LÄNGTAR...!!!!!

I dag har vi gjort nytta. Vi har städat ur bilen och monterat bilstolen i baksätet bakom passagerarsätet. Det var ingen barnlek men jag tror att det blev rätt. Stefan kommer att åka till Barnenshus och få en monterings-genomgång för att se om vi gjort rätt...  Det spelar ju ingen roll om man har en test-vinnare eller inte om man inte monterar den rätt. 

Efter det har vi satt upp hyllor i Li´s rum. Berit och Beppe hade på beställning köpt med sig 2 st vita hyllor från IKEA när de kom till Umeå förra helgen. Jag är nöjd och tycker att det vart mycket bra.
Under den vänstra hyllan, ovanför bordet, vill jag sätta upp en vajer med klämmor på - så att vi kan klämma fast  teckningar, bilder eller vad som helst.... 

Eva Gavelin: ser du vad jag köpt till Li - som står på hyllan... ??!! det är bara för att du pratat så mycket om hur mycket dina killar mfl lekt med en sådan.....  ( för er andra kan jag berätta att det jag syftar på är en lucia-krona i velour från Kalikå )

Stefan och jag har också kämpat och bokstavligen hackat madrass idag. Li´s säng är jättefin, men det vi inte tänkte på när vi köpte den var problemet med madrass. Sängen är 95 cm bred vid huvudändan och 105 cm bred vid fotänden. Inte det lättaste att hitta en madrass som passar. Men där kom Beppe som en räddande ängel ( eller säger man Riddare om män..?? ) Hur som hellst har vi fått ärva en madrass av Beppe som vi idag kapat till rätt storlek och resultatet vart mycket lyckat.

Kommentarer
Postat av: Berit

Va fint det blev i Li:s rum...om hon bara visste vad som väntar henne när hon kommer.
Hm...jag ser att det fattas lite saker på hennes hyllor...mmm, kan va bra och veta...

2007-02-11 @ 20:45:52
Postat av: mormor Inger m.m.

Titta vad fint det blev,men har Ni tänkt bygga ut Lis rum. Som vi förstår så kommer det säkert mycke mera grejor från många håll. Det går fixar säkert
Stefan Kram.

2007-02-12 @ 08:12:10
Postat av: moster Britten

Jätte fint blir det, vad duktiga ni är. Tur att Li har många hyllor. Känner på mig att ni kan behöva flera. det finns så mycket kul att köpa. Och vi är många som handlar.

2007-02-12 @ 14:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback