Idag blir vår lilla tjej 15 månader



I dag fyller lilla Li 15 månader, men månadsdagarna firar man kanske inte, utan bara uppmärksamamr lite.
Födelsedagar kommer vi att fira den 9 November varje år, vilket inte är ovanligt eller orginellt.

Som liten familj kommer vi också att fira någor form av familje-årsdag, jag vet inte om det blir årsdagen av att vi träffas eller om det blir årsdagen av att Li kommer till Sverige. Det visar sig vilket framöver...  men firas ska det göras.

Vi kommer att fira jul - och jag har inför nära och kära lovat att vi kommer att julpynta från och med julen 2007, och då menar jag mer än den ensama advents-stjärna vi haft i köksfönstret sista åren. Vi pratar gran, juldukar, pynt och små fåniga tomtar överallt.

Vi kommer också att fira påsk med  påskägg och påsk-ris med fjädrar.

Vi kommer att fira midsommar (fast i år är vi nog i Spanien då ) med stång, grodor som hoppar i ring och sill med päror....

Jag hoppas att vi kommer att börja fira Margareta-dagen igen...  nu när vi är en till Margareta. (bra förslag Berit)   Alla flickor och kvinnor och tanter i min släkt heter Margareta och tidigare var vi duktig på att träffas och äta tillsammans då.....

Förstår ni hur mycker firande det kommer att bli...???  
Livet kommer bli en fest, när Li kommer till oss...!!!!

Bilden på Li har ju hamnat i Arkivet til lhöger, men jag har ju makten och kunskapen att lägga in den igen. Hon är ju så söt..!!!!

PS. Apropå  att fira...  på den här hemsidan kan ni söka efter födelsedagar...
http://www.birthday.se

Kommentarer
Postat av: Moster Britten

Mycket kalas och fest kommer det att bli. Minns när Malin föddes så kom farmor med packet varje månad fram till ett års dagen. Vi får väll börja när Li kommer hem. Söt är hon ju så man kan äta upp henne.
Hon hänger här på mitt skrivbord. Alla på kontoret följer allt som händer. Vad ska hon få i Påskägget?
Minns du Malins första påsk hemma hos mamma minns du vad hon fick av Berit? Jag ser fram emot första festen en till, i vår brokiga skara. Gud vad kul.

2007-02-09 @ 07:53:51
Postat av: Birgitta

Skumm-påsk-harar med massa choklad på.....!!!!
Hela Malin vart chokladig... :-)

Postat av: Vi i Njurunda

Ja just det hade jag glömt :)
Men nu minns jag alldeles tydligt....
Man fär väl hålla på "traditionerna", och fixa nåt bra till Li :)
Kram på er Berit

2007-02-09 @ 19:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback