Kanske det kan bli en liten Yoga-tjej...???

Som ni kanske vet är yoga en stor del av mitt liv, av min tid och av mina tankar...
Yogan har gjort mig snäll, lugn och mer grundad i tillvaron. Dessutom har jag fått en muskel eller två samt massa träningsverk under vissa aktivare perioder....

Yogan är viktig för mig och jag tror mig veta att yoga är mycket nyttigt.
Detta är naturligtvis ett "arv" jag vill dela med mig av till Li....  ( oavsett om hon vill eller inte...  :-)    )

Jag måste börja med att tydligt påpeka att jag kommer INTE att tvinga henne utan använda charm och mutor för att få henne "på mattan".... 

...men jag jag hoppas hejhjärtat att genom att hon kommer att se mig träna - så väcks ett intresse även hon henne...
Jag har till Li köpt en yoga bok för barn.......  
       Det här är ena uppslaget med "hunden" eller som den igentligen heter på sanskrit

"Adho Mukha Svanasana". 
Vera fick denna bok samt en yogamatta när hon fyllde 2 år och hon tyckte att det var roligt med yoga...
Jag vet faktiskt inte om hon är aktiv ännu eller om det runnit ut i sanden...

Jag har till mig köpt en bok om yoga med barn.  så att jag kan lära Li yoga på ett bra sätt och som lite extra hjälp blev det även en DVD,  för barn från 10 månaders ålder....


Yoga har blivit stort även i väst... det finns yogaböcker för bäbisar, för barn, för ungdommar, för gravida, för +50 och så vidare.....
Det har även kommit böcker för andra i vår närhet....    ;-)

  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vera yogar för fullt faktiskt. Hon tycker det är jätteroligt och har även kommit på att yogamattan kan användas till lite allt möjligt; flygande matta, tåg, mysig säng för alla gosedjuren - you name it!

Hon sneglar mer och mer åt Babaryogaboken hon också fick och blir faktiskt duktigare och duktigare =)

Så jag tror nog att Li säkert kommer att tycka det är minst lika roligt om inte roligare att yoga än Vera. Speciellt med tanke på att du kommer att vara en något smidigare (och vigare) förebild på yogamattan =) Ha ha.

Postat av: Moster Britten

Kul att du hittar så mycket roliga saker att göra med Li. Hon kommer säkert att tycka det är kul. Du blir en bra förebild för henne.

2007-02-01 @ 18:48:34
Postat av: mormor Inger m.f.

Det hade man nästan kunnat gissa sig till. Med all din kundskap så tror jag att ni kan ha många mysiga och roliga stunder ihop.( för var ska sleven vara om inte i grytan ) Hoppas att Stefan har kameran tillgänglig så vi andra får se Era uppträdande, kram

2007-02-02 @ 08:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback