Märkning

Nu har namnlapparna, jag beställde till Li och hennes kläder, kommit.
Jag skall sy fast en lapp på byxorna jag sydde så ska nu få se hur det ser ut senare.
Lapparna är jättefina, men nästa gång vill jag nog ha tvärt om i färgerna. Ha röda lappar med orange text. Men innan dess måsta jag använda upp de 100 st lappar jag köpt... och innan de är slut har jag nog hunnit ändra mig många gånger i frågan om färger.



När jag ändå är inne på märkning...  så måste jag visa Li´s enda handduk. Mormor Inger har broderat ett stort " LI " på ett badlakan. Perfekt för ern liten Princessa. Eller hur...??
Jag tycker att det är jättefint och det känns väldigt mycket "barndom" för mig. För hos familjen Österlund hade vi alla namnmärkta handbroderade handdukar. Men heter man Birgitta blir storleken på texten av farten mindre än om man heter Li. 8 bokstäver tar mer tid och mer plats än 2. 
Li är helt enkelt ett perfekt namn för märkning.



Vi har även köpt små princess-bokstäver i trä som ska sättas upp på dörren till Li´s rum.
Bild på detta kommer senare....

Kommentarer
Postat av: Linda

Sitter på skolan, visade några i min klass bilderna på Li. -Åhh va söt hon är, sa dom.

Nu måste jag hjälpa min grupp med arbetet, dom blänger lite surt på mig när jag sitter vid datorn.

2007-02-21 @ 10:59:06
Postat av: Anonym

Vilka fina namnlappar och handduk!
Jag kan tänka mig att med det antal klädesplagg Li kommer att ha så kommer nog namnlapparna att ta slut innan någon hinner blinka =)Så det är nog lika bra att beställa 100 till på en gång.....

2007-02-21 @ 20:00:16
Postat av: mormor Inger

Namnlapparna var toppen fina, det syns att Du har lärt dej lite hemifrån. Det blir som ett gift att märka allt. Kram

2007-02-22 @ 08:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback