Dagens inköp: Sutemi Bärsele

Dagens inköp162336-15

Idag har vi, eller jag, shoppat igen. Dagens inköp är en svart bärsele som heter Sutemi.
Med en Sutemi bärsele kan man bära sitt barn på ryggen, på magen och på höften.
Man kän bära barn upp till 27 kg och man kan tvätta den i maskin. 

En bärsele är en av de få saker man speicfikt blir ombedd att ta med sig till Kina, förutom medikament mot diarré,  förstop, feber samt vätskeersättningstabletter.
Efter 8 år tillsamans med Stefan, kommer jag på mig själv med att läsa internets alla tester och recensioner på bärselar. (lite genant, jag som gjort narr av Stefan´s testläsande så många gånger)

Efter att ha läst allt så kom jag fram til att om man inte vill använda bärsjal så är en Sutemi bärsele det bästa valet.
Jag gjorde tidigt valet att bärsjäl inte var för oss, för jag tänker inte vara den enda som bär Li och jag har väldigt svårt att se Stefan knyta en exotisk sjal runt kroppen för att gå på "Obset" med Li och köpa snus...
Så valet mellan sjal och sele var enkelt. Och efter att ha läst alla tester så var valet av sele också enkelt. Sutemi verkar  vara den absolut bästa, flexiblaste och bekvämaste bärselen.

sele 2

Kommentarer
Postat av: Ninna

Hej Biggan,

du jag blev måttligt upprörd när jag fick se vad Pampers hade svarat dig ang startpaket och prover så jag skrev ett brev till dom. Hoppas dom tänker om!
Jag skulle rekommendera Pampers men nu vette fan!
Hör av mig när jag fått svar!
Kram Ninna

2007-01-16 @ 19:10:12
Postat av: Vi i Njurunda

Vilken fin sele, va mysigt att få ha sin lilla tjej intill sig vid tex shopping/Berit

2007-01-17 @ 19:20:20
Postat av: Vi i Njurunda

Hmmm, jag ser fram emot den dagen man kanske får "provbära", men....det lär väl dröja, så "rapplig2 jag är på gången..men jag LOVAR att vara försiktig.
Kram Berit

2007-01-21 @ 19:32:11
Postat av: Mean streak

Hej Birgitta!

Angående LIBERO eller pampers.
60% av nordens föreldrar kan inte ha fel eller...(Libero)
endast 23% använder pampers, resten av marknaden delas av 4-5 andra tillverkare.

Beppe.

2007-01-24 @ 11:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback