Den stora frågan: Libero eller Pampers....?????

Den stora frågan: Libero eller Pampers....?????
Idag hade jag tänkt att jag skulle debattera om huruvida Pampers eller Libero är det bästa valet nu när vi ska börja köpa blöjor...  Jag hade tänkt fråga er alla som har erfarenhet vad ni tycker är bäst...

Jag har varit inne på båda dessa tillverkares hemsidir idag och läst om deras produkter.

Av mina gravida väninnor och genom forum på nätet så har jag hört och läst mycket om de generösa startpaket som båda dessa företag delar ut till blivande föräldrar. Dessa innehåller varuprover, tvättservetter, en skallra och en bunt rabattkuponger. Pampers hade till och med en tidning från Vi föräldrar och varuprover från Weleda mm. Fina paket och ett trevligt sätt att vinna trogna kunder. Jag anar att det går en stor slant på blöjor innan man har fått sitt barn rumsrent.

Jag är rejält besviken och sur på båda dessa tillverkare för dessa erbjudanden och startpaket är inte tillgängliga och gäller inte när man blir föräldrar via adoption. Barnet måste vara nytt och man kan inte ens registrera sig som medlem på deras "klubbar" om man inte har barn under 30 veckor......

Jag är inte sur för att jag inte får varuproverna för de är oviktiga - utan på principen....
Jag vill vara en fullvärdig vanlig förälder.
Jag är också nybliven förälder...!!!  På ett annat sätt, men fortfarnade precis lika mycket.!!!

SÅ idag önskar jag att det fanns andra bra alternativ på blöjtillverkare. ICA har egna (tillverkade av SCA tror jag) och även Willys har eget fabrikat på sina blöjor.....
Kanske kommer jag att köpa dem  istället....  eller vad tycker ni...???

PS.  jag opererade bort en visdomstand i går och har fortfarande ont - vilket gör mig lite grinigare än vanligt...

Kommentarer
Postat av: Linda

Eftersom att jag har gått blöjkurs så rösta jag på pampers.:) Dock vet jag inte om dom är bättre, men de flesta barnen på dagis använder pampers. Kan ju vara så att 10 av 12 barns föräldrar har fel också..

Lite tråkigt de där med "klubbarna", maila och klaga..

Ses på måndag.:)

2007-01-10 @ 20:55:45
Postat av: Anja

Fast vi körde Libero - bara för att vara tvärtemot =) Nej, skämt åsido så blev faktiskt Vera ännu rödare av Libero än av Pampers... konstigt men sant. Kör på känsla! Det går alltid byta märke om det inte fungerar sen när ni kommer hem. ;)

Postat av: Ärtan

Pampers!

2007-01-11 @ 15:50:09
Postat av: Kicki

Kul Blogg - har precis lyckats lista ut hur man skriver inlägg - har aldrig "bloggat" förut (berätta inte det för Lasse att jag är så omodern - inte nog med att jag knappt klarar SMS...)

Jag röstar på Libero = bästa passformen. Förr var Pampers torrare men nu är de likvärdiga så då vinner Libero. Har provat andra märken men i alla fall när barnet är större och kissar mer, så blir de blöta i pyjamasen under natten. Kan ju ha missat nåt bra märke men har provat coop, ica willys mfl.

2007-01-11 @ 16:03:58
Postat av: Moster Britten

Libero eller Pampers beror på hur Li ser ut i kroppen. Av mina så har det varit blandat.

2007-01-12 @ 14:13:53
Postat av: Vi i Njurunda

vi här borta tycker att lilla Li ska få gå med rumpan bar, för så kan man göra om man är en prinsessa...

2007-01-12 @ 17:08:41
Postat av: Marita

Pampers. Den enda blöjan som är testad av allergiförbundet. Mina barn fick utslag av alla andra (utom Libero).

2007-01-15 @ 22:55:55
URL: http://maritasoklokheter.blogg.se
Postat av: manni

pamers eller libero

2007-01-19 @ 11:47:52
Postat av: Eneledam

Jag röstar på Libero. Det hade mina barn i alla fall och de tyckte vi om och de hade den bästa passformen men det är nog som det mesta. En smaksak. Lycka till med eran bäbis...

2007-01-21 @ 21:11:23
URL: http://allehanda.se/blogg/?blogg=1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback