Mer rosa än vad jag trodde.....

Jag har handlat kläder till Li.
Vi kommer att få ta hand om Li efter en veckas vistelse i Kina. Det betyder att det är två veckor i Kina som hon är våran, innan vi alla tre flyger hem till Umeå igen.
2 veckor = 14 dagar plus all flygtid. (jag kommer att berätta mer om rese-planerna en annan dag)
Det jag försöker säga är att det blir en hel det kläder som kommer att behövas. Jag har hört talas om att barn kan få magsjuka, kräkas och så vidare... så att det kan faktiskt ibland behövas mer än ett ombyte per dag.....  :-)

Jag har handlat baskläder. En massa mjuka byxor, långärmade bodys, t-shirtar och ett par snickar-jeans.... När jag hemma i lugn och ro fick en översikt över vad jag faktiskt har handlat, blev jag förvånad....
Det är övervägande rosa färger. Visst, Li är en tjej och tjejer har rosa. Men jag trodde inte att jag var en rosa mamma. Jag trodde jag var framförallt en orange och röd mamma. Men så fel man kan ha....  


Britt -  jag lägger in denna bild för att visa dig vilket sött set jag köpt till Li ...  :-) 
Det är fjärilar på brallorna.


Kommentarer
Postat av: Britten

Gunilla och jag var på Ikanohuset i dag och tittade på jätte mycket rosa prinsesskläder. Vi hittade en serie på lindex med Bamse. Den gick i röd eller rosa. Visst stämmer det att vi ska kolla på storlek 86-92?

2007-01-06 @ 17:04:51
Postat av: Birgitta

Jag tror att 92 som enkel-storlek är lite stort.

Men om dubbel-storleken heter 86-92 så tror jag att det är rätt... Jag har köpt hälften i storlek 80 och hälften i storlek 86 nu... Samt fått låna lite kläder i storlek 74.
Jag tror att 74 är lagom när hon kommer hem...

Men jag har ingen aning om hur mycket hon växer när jag börjar ge henne bönor och groddar... ;-)

Och lördags-godis... och glass... och choklad... :-)

2007-01-06 @ 18:13:07
Postat av: Britten

Var hos Mamma och Pappa i går och fick en hel bunt med mönster en kasse med garn och en virknål.
Önskemål om vad jag ska börja med? För mamma sa att du ville ha....

2007-01-08 @ 11:32:20
Postat av: Birgitta

Jag pratade med en kvinna igår som har en liten tjej från Kina - som är ca 1 år äldre än Li....
och den tjejen hade precis vuxit i och börjat använda storlek 86.

2007-01-10 @ 17:36:04
Postat av: Kicki

Som kommentar till lördags godis, glass och choklad - vill jag bara påminna om när Birgitta gav Maya och Emil Glass och chokladsås till frukost........ (De åt med glad aptit men påminnde henne sedan om att de gärna ville ha välling också ;) ) Så vi vet vad som väntar lilla Li *ler

2007-01-12 @ 10:25:07
Postat av: Linda

Jag fick popcorn och chips av Birgitta till middag när jag var liten.:)


I morgon blir jag Umeåbo!.:)

Provade ringa till er i kväll men fick inte tag i er. Hör av mig på lunchen.

2007-01-14 @ 23:24:24
Postat av: Vi i Njurunda

Det är ok med popcorn, ostkrokar, mm till middag. Våt dotter fick det av sin barnvakt (Birgitta) när hon var liten... nu är hon stor, och välartad.

2007-01-17 @ 19:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback