Shopping i Kina

Shopping i Kina     Praktisk badbalja:  150 kinesiska Yuan

Ett steg i min förstudie inför vår shopping i Kina var att gå in på Kinesiska E-bay och kolla lite.
Det går inte att veta vad det står, men man kan titta på bilderna och se vad det kostar...

Kolla på denna sidan:
http://baby.ebay.com.cn/

Jag kan rekommendera att ni klickar runt lite.....   Jätteroligt...!!!!


Jag lägger in några exempel på vad som finns att köpa och vad de kostar i inhemsk valuta:
   En barnstol till cykeln:  198 kinesiska Yuan

  Vita sommarskor:  49 kinesiska Yuan

     Ett set kläder: 69 kinesiska Yuan

   Ett fint set: 98 kinesiska Yuan
Man kan klicka på alla bilder så blir de större och man ser bättre.


För att ingen aka bli orolig kan jag berätta att priserna på e-bay inte är låga utan anses som höga. På marknaderna är priserna BETYDLIGT lägre, om man kan pruta.   :-)

Från forex.se idag:
   1  kinesiska Yuan  =  0,94  svenska Kronor  
5  kinesiska Yuan  =  4,71  svenska Kronor  
10  kinesiska Yuan  =  9,43  svenska Kronor  
25  kinesiska Yuan  =  23,57  svenska Kronor  
50  kinesiska Yuan  =  47,14  svenska Kronor  
100  kinesiska Yuan      =  94,27  svenska Kronor

Kommentarer
Postat av: Kicki

Ser jättespännande ut !! Har ju hört att det ska vara "snuskigt" billigt Frågan är bara - är det du eller Stefan som prutar? *ler

2007-01-26 @ 18:47:56
Postat av: mormor Inger m.f.

Jag förstår att det är frestande, men tänk om alla familjer tänker handla lika mycket då kan inte planet lyfta , samtidigt förstår jag att det är mycket som är fint och bra priser. kram mamma

2007-01-27 @ 09:20:28
Postat av: Vi i Njurunda

Jag hoppas verkligen att ni inte har handlat färdigt redan =)

2007-01-28 @ 09:19:44
Postat av: Moster Britten

Finns det någon bäst i test av sakerna som ni kan läsa??

2007-01-28 @ 17:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback