Storlekar - igen......

39 dagar kvar...

I dag hade de äntligen fått in storlek 86 på tightsen till den makalöst fina tröjan jag köpte härom dagen på Polarn & Pyret.  Så nu har Li både tröja och byxor med detta mönster.  :-)

Efter lunch var jag ut på nätet och läste lite i ett forum för adoptivföräldrar och hittade just ett par inlägg angående storlekar till flickor från Kina.  Jag klippte ut lite av deras funderingar:

--  "Mitt barn var 22 månader när jag fick henne från Kina. 86 var stort. 74 var bra i både byxor och t-shirtar, men det köpte jag efter att vi kommit hem. Hade bara köpt 86/92 innan. 92 var alldeles för stort, blev lagom drygt ett år senare."
--  "Jag skulle faktiskt sikta mest på storlek 74, för de nyfådda kinaflickor i ettårsåldern jag träffat har varit pyttesmå... "
--  "Jag har två flickor från Kina. Vår stora tjej var 11 månader då vi hämtade henne och hon hade storlek 68/74, hon var kort och tunn. "
--  "Vår flicka var ett år när hon kom från Kina, hon var 71 cm lång och vägde 8 kilo (en ganska liten ett-åring). Vi hade köpt det mesta i 74 och lite i 80. "
--  "Vi fick vår tjej på hennes 1-års dag. Hon hade 74 i storlek men även 68 ibland. Idag lite drygt 2 år har hon 80-86 i storlek."
--  "Såhär har prinsessan haft storlekarna:  15 mån=68 och en del i 74,  18 mån=74 och en del i 80,
2 år=80 och en del i 86."


Hur ska jag veta vad jag ska köpa för storlek...????

I och med att jag bara köper mjuka kläder där man kan vika upp ärmar och ben borde det gå bra.. eller hur..??
Det värsta som kan hända är att jag måste shoppa massor på plats i Kina....  :-)

-






 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men shoppa är ju kul. Både i Kina och hemma här i Sverige. Av erfarenhet så brukar tröjor vara okej även om de är för stora medans vissa byxor kan bli stora. Men vad gör väl det när lilla Li väl har kommit. Vi är ju många som tycker om att shoppa, eller hur Britten och Berit!!

2007-01-24 @ 14:22:25
Postat av: Gunilla

Men shoppa är ju kul. Både i Kina och hemma här i Sverige. Av erfarenhet så brukar tröjor vara okej även om de är för stora medans vissa byxor kan bli stora. Men vad gör väl det när lilla Li väl har kommit. Vi är ju många som tycker om att shoppa, eller hur Britten och Berit!!

2007-01-24 @ 14:25:46
Postat av: Kicki

Fattar vilket dilemma det måste vara. Lasse ringde precis från USA och var i nån Disney-store och frågade om storlekar åt Maya & Emil - och det tyckte jag var svårt, trots att jag vet exakt hur stora de är - Du vet ju inte ens hur stor Li kommer att vara i mars - eller ens hur stor hon är nu.

Dessutom skiljer det så otroligt mycket i storlekarna på olika märken oxå. T.ex Polarn och Reima är rymliga i storlekarna, medan Fix är ganska små - tycker jag i alla fall...

Köp lite blandat! Som sagt - att shoppa är ju ett angenämt problem =) och de lite större kläderna växer hon ju i förr eller senare.

2007-01-24 @ 19:35:05
Postat av: Ellenor o Anders

Tänk att nu är väntan över.Tänk vilket spännande liv vi kommer att ha från och med nu/Anders O Ellenor

2007-01-25 @ 12:29:28
Postat av: Vi i Njurunda

Med tanke på "storleksbekymren" så har Li tur.... Vi är många som tycker om att shoppa, inte minst hennes mamma.../B

2007-01-28 @ 09:24:29
Postat av: Moster Britten

Shopping är kul. Fast jag såg lite hiskliga priser nu i helgen. Mjuka byxor från meex 995kr eller en t-shirt för 795 kr. Tunn jacka till våren 1295 kr osv osv. Fint men dom kan kräkas blåbärs kräm på dom klädera också. Då hjälper inte tabort eller nåt annat fläck bort som finns. Inte en som Malin sa när hon var liten, Mamma det finns ju VIA.

2007-01-28 @ 17:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback