127 Timmar and counting

127 timmar kvar tills vi träffar Li!
Det kan ju tyckas vara en evighet, men samtidigt så inser vi att det kommer att gå jättefort.
Jag är lite förvånad över det lugn jag/vi känner. Jag hade nog förväntat mig ett lite mer hysteriskt sinnelag
men det kommer nog ju närmare vi kommer.

Kina och Bejing(Peking) är mycket. Mycket folk överallt, tät trafik och en massa avgaser i luften.
Att korsa gatan är ett litet äventyr, för trafiksignalerna i Kina är bara en rekomendation......
Vad sägs om dragningen av högspänningsledningar på bilden ovan?
En massa intryck och vårt livs resa som vi aldrig kommer att glömma.

Visst är det kul med tekniken, att man kan hålla kontakten på på detta enkla och praktiska sätt??!!
För ett par år sen var man ju hänvisad till en........


PS. Alla bilder går att klicka på så att de blir större.

Kommentarer
Postat av: Berit

Godmorgon!
Vilka äventyr....bra att ni kan ta vara på dom "små" stunderna också.
För dej Birgitta, kan det väl inte vara nån konst att korsa gatorna..."det är ju bara att springa :)"
Kram

2007-03-07 @ 06:26:26
Postat av: mormor Inger m.f.

Det är så roligt att vi får vara med och uppleva Er resa, Ni ska veta att Ni finns jämt i våra tankar, Ha det så gott, Kram

2007-03-07 @ 08:33:15
Postat av: Linda


Ja det är jättebra att ni har en blogg så att vi kan läsa om erat äventyr. Tänk va jobbigt det skulle vara att sitta och maila alla. :)

Tussi har ett par nätter försökt att bädda Li´s spjälsäng. Jag har dock sagt åt henne att deras mamma och pappa kommer fixa de både snyggare och bättre när dom kommer hem. Hon har dock inte lyckas kommit under den röda flisfilten. Hon kommer garanterat sakna sin nya sovplats,när Li kommer hem. Mats har ju tagit hennes andra platser, som Li´s sittdel till vagnen och Li´s andra säng.

2007-03-07 @ 09:16:19
Postat av: Moster Britten

Tänk vilken spännande resa vi får göra med er. Tack för att ni dela med er så mycket. Tur att tekniken är så bra och att vi har det så mycket säkrare här hemma. Tur att Li får komma hit, så hon får växa upp i säkerhet i Umeå.

2007-03-07 @ 09:56:56
Postat av: Berit

Säkerhet...????

Hennes föräldrar håller på att planera på hur dom ska kunna få med Li på Mc....tror jag?
Fast... jag såg när Birgitta spanande in en rosa hjälm med gulliga mönster.....Så jag är nog inte så långt ifrån :)

2007-03-07 @ 16:59:48
Postat av: Anja

Skön telefonkiosk! haha. Skönt att det finns bra uppkoppling så man kan hänga med er =) Hälsa och sköt om er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback