Alla sover

Jag vaknade för en stund sedan av att min dotter gnydde och stångkade.

Jag har fått höra av de andra föräldrarna som också haft svårt att få i sina barn någon mat, att de ger dem en flaska när de sover, och då äter de utan protest. Dessa små knyten är vana vid att få en nappflaska i munnen mitt i natten.
Så gjorde jag  också nyss- och hon åt med god aptit...

Jag tycker att hon sover bra, hon vill inte att det är lungt och stilla utan det ska vara aktivitet och hända saker, hon fiser som en hell karl och hon bajsade rejälj igår. Det såg inte ut som bajs, men det kan inte ha varit någonting annat....

Det jag nu hoppas på är att vi ska få henne att äta lite mer...
Enligt papperen ska hon äta 2 skålar congee (risgröt) varje dag...  och välling. ..  samt grönsaksjuicer, morotsjuice, och äggula.

Jag längtar tills vi kommer hem så att vi får börja ge henne av "vanlig" mat. Då kommer hon att växa och orka utveklas bättre...


Nu ska jag sova lite till...  God Natt.


Kommentarer
Postat av: Mostrarna

Godnatt Stefan
Vad tryggt det känns att just Du har nattjänstgöringen :)
Det är så gott att läsa om er.
Kram

2007-03-13 @ 20:15:57
Postat av: Mia Berglund

Skönt att se det går så bra! Vi sitter snart i sändning och ALLA i kontrollrummet hälsar!!

Kram från oss :) Mia

PS. När kommer ni hem? Jag har mina busungar i Umeå under påskveckan...DS

2007-03-13 @ 21:42:20
Postat av: Helena

Hejsan!
Av en händelse hittade jag din blogg för det var från min webshop (Klara färdiga gå) du vann tröjan! Ett stort grattis! Har följt din blogg under några dagar och nu måste jag bara lämna en liten hälsning. Spännande läsning och en jättesöt tjej! Har en kollega från "jobbet" som också är i Kina precis just nu och hämtar hem en liten Anna. Därför känns det lite extra spännande att få läsa din blogg. Hälsningar från Helena

Postat av: Linda

"Det såg inte ut som bajs, men det kan inte ha varit någonting annat...." haha.

Jag tycker att det låter som att det går väldigt bra med lilla bruden. Fast vi vill ju se fler bilder på henne. Hon är ju så söt.:)

2007-03-13 @ 23:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback