Fredag med Li


VIDEO: Nyvaken Li

Mera bilder:

Den första bilden är kläderna från barnhemmet som Li hade på sig när vi fick henne. Alla flickorna hade liknande kläder och var jättefina (även om kläderna luktar lite illa)

Den andra bilden visar dagens största framgång. Li satt nöjd och still under hela besöket i det buddistiska templet och efter många om och men till och med somnade hon? Det känns mycket bra för hela familjen.

Tredje bilden visar en söt Li, framför TV´n (alltid med kinesiska MTV) där hon drar ut alla hotellets informationsblad från hyllan under, det gör hon varje dag.

Sedan kommer en liten videosnutt med en nyvaken Li. Hon är den sötaste och underbaraste lilla överaktiva ängel som finns.


Eftersom flera av er har haft problem att få miniatyrbilderna större bjuder vi i full storlek här på

1: Även dag fyra tycker hon bäst om sig själv. (Läs: spegeln.)

2: Bara en söt bild.


image182

image183

Kommentarer
Postat av: Kicki

Kan inte smälta vad söt hon är !!! Vilket leende hon gav sin mamma på filmen.
Det är helt fantastiskt att kunna följa er dag för dag på denna resan även om jag ändå kommer att kräva att få fullständig rapport per telefon och så småningom videovisning när ni kommer hem till SDL alla tre - och inte minst se Li live!!!


2007-03-16 @ 14:00:42
Postat av: Moster Berit

En fråga bara..."nyvaken Li" Vem brås hon på, mamma eller pappa? :) :)

2007-03-16 @ 14:19:08
Postat av: Erika "erbo"

ÅÅÅ!! Ett jättegrattis till er allihopa!! En så fin familj ni nu har blivit! Jag önskar er massa lycka och välgång och hoppas att vi snart kan jämföra våra sötnosar ;-)

Jag fick länken från Sara på Vattenfall och hoppade genast in och kollade in hur ni hade det! Det verkar som om ni har det himelskt och det är ju verkligen på tiden!! Nu kommer jag att följa er slaviskt på bloggen... Ha det så gott och ta hand om varandra där borta, vardagen är inte så långt borta nu!

Kramar från Erika med familj

2007-03-16 @ 17:43:47
Postat av: Moster Britten

Li är ju det sötaste som finns. jag blir så glad när jag ser henne. Hennes leende och bruna ögon kommer att bli svåra att motstå. Då är det tur att man bor i Sundsvall eller att ni bor i Umeå. Men det är väl den enda gången, som det är tur att vi bor så långt bort från varandra. FAST NI ÄR JU I KINA NU OCH VI ÄR HÄR OCH VI FÅR UPPLEVA ALLT DETTA MED ER DÅ BEROR DET NOG INTE PÅ AVSTÅNDET. Sov gott krama Li....

2007-03-16 @ 17:53:33
Postat av: Maja (från yogan)

Har ju inte kommit mig för att skriva nån kommentar, men har läst och följt er resa! Ja, nu har ni "fått varandra" - blir alldelens varm och glad i hjärtat!

2007-03-16 @ 18:28:49
Postat av: Ninna

Snacka om att hon är en liten charmis, vara så där glad när man är nyvaken. Hon ser så gosig ut, man vill ju bara krama om henne.
Det får ni göra från mig.

Kram Ninna

2007-03-16 @ 18:48:32
Postat av: Anna H

Hej och stort grattis till er!
Vilken resa ni är ute på - och vilken fantastiskt fin dotter. Fick en tår i ögat när jag såg dig Stefan i slips och allt...
Jag tänkte bara berätta att vi också fick en dotter den 12 mars. Än så länge namnlös, men antar att ni uppkopplade redan sett att det kom två mail om barn efter varann till SVT-personalen i måndags.
Hoppas resten av er resa går bra och att ni snart får landa i vardagen igen.
Hälsningar
Anna Hellgren

2007-03-16 @ 19:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback