Li utforskar världen

...en liten bit varje dag.

Igår var det tvättmaskinen som var den nyaste upptäkten. Att den lät, snurrade var jättekonstigt... och att hela maskinen skakade när den centifugerade var ännu konstigare... Hon stod läääänge här och kollade.




Vi var också ute på en tur i vagnen.
Vi krigar mindre och mindre om mössan... det är snart så att den är ok. Man måste tänka på att Li ALDRIG tidigare haft varken mössa eller vantar.
Bråket om vantar tar jag en dag när det är kallare....



Li tycker om att åka vagn - om jag inte spänner fast henne helt. Jag använder nu bara remmarna runt midjan och mellan benen. Inte de som ska vara över axlarna. Då får hon lite panik och skriker högt och mycket.

Jag tror att det kommer att dröja länge innan vår lilla tjej kan sova i vagnen. Allt runt om kring är nämligen allt för spännande. Hon sitter och pekar med båda händerna åt olika håll och huvudet far från sida till sida, upp och ner för att inte missa någonting....
Att hon ska få ro att kunna luta sig tillbaka och ta en tupplur känns mycket avlägset....

image257

Kommentarer
Postat av: Anonym

Å vilken stolt fader!!! Det ska du oxå vara!
Vi längtar tills annadagpåsk, vi är så nyfikna!
Anders Ellenor Markus

2007-03-31 @ 09:01:07
Postat av: Mormor o. Morfar

Godförmiddag, vi ser att Li tycker att upptäcka hela tiden, det är ju bra, det kommer säkert nya saker varje dag. Vi är så tacksamma att få den fina informationen. Det är klart att Li måste kolla in vart hon bor och vad som sker, hon är inte dum den lilla godingen, kram till alla FYRA.

2007-03-31 @ 09:25:36
Postat av: Beppe

En stolt far i vårlika Umeå.
Stolt med all rätt, hälsningar från Njurunda.

2007-04-01 @ 15:22:28
Postat av: Helena

Välkomna hem och grattis till er fina tjej! Jag har följt er resa med spänning! Själva är vi i väntans tider och beräknar inte med att få åka förrän tidigast om ett år. Är det ok att jag lägger till er i min länklista i min blogg?

Postat av: Ulrika och Jonas och Ella pch Josefine

Hej
Kul att se att Li gillar tvättstugan. Det gör Ella också. Kul att läsa att allt gått bra. Här funkar allt också bra. Här kommer sajten som jag pratade om i kina. www.freeforum101.com/prataomadoption/index.php?mforum=prataomadoption
Prova denna sida som är kanon ingen pajkastning.
Hälsningar från oss

2007-04-02 @ 19:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback