Lördag med Li

VIDEO: Första försöken med napp istället för tumme





Linda hade rätt i sin kommentar. Li äter fortfarande bara välling. På grund av en oerfaren och ibland lite fumlig mamma luktar vår dotter alltid sockerkaka. Vällingen är väldigt söt och tunn trots att jag överdoserar med pulvret.

Li verkar aldrig ha fått äta själv, förutom i flaska. Hon verkar helt enkelt inte veta vad man gör med mera fast mat som kommer in i munnen. Vi har provat peta in både frukt och kak/brödbitar utan framgång. Hon får en lite frågande och äcklad blick, hon törs nästan inte stänga munnen, innan det hastigt kommer ut igen. Hon vet helt enkelt inte hur hon ska göra, tror jag? Närmar jag mig hennes mun med en sked vänder hon bort huvudet med mycket hårt sammanpressade läppar.

Jag vill inte bråka med henne men det är snart dags att hon äter mer än välling i och med att hon är aktiv och går, hoppar och rör sig hela tiden. Välling kanske har varit tillräckligt tidigare men mu äter hon mååånga flaskor välling per dygn och kissar floder?.

Idag lördag och imorgon söndag har vi inga grupp-aktiviteter?.

Vi måste dock köpa en till resväska samt leta efter lite kläder till Li.

Det finns mycket kläder till barn här och det är billiga kläder?. Men det är en lite konstig stil på kläderna. Den är inte klassiskt kinesisk och absolut inte västerländsk utan bara pastellig och i lite konstiga material? Det är också applikationer på allt, nallar i oändlighet.

Sedan finns det massor av byxor med en öppen gren så som jag visade på en bild tidigare? LÄNK Det är alltså sant att många barn går med rumpan bar. Föräldrarna lyfter upp barnen över en papperskorg , i buskarna om det finns någor eller en vägbrunn och låter dem göra sina behov där.

image188

Kommentarer
Postat av: Moster Britten

Li är lika söt idag. Li börjar nog äta när ni kommer hem. Och hon är lite mer van. )Ni vet
väll hur det kan vara med hotel maten den kan ju vara lite smaklös. Håkan och jag är på väg till stockholm vi bolnäs vi ska hjälpa Mlin att flytta litesaker ner till carro innan hon börjar jobba.
kollar bloggen när jag kommer hem. ha en bra dag..

2007-03-17 @ 05:58:41
Postat av: Mormor o. Morfar

Godmorgon, jag tror som Britt att allt kommer gå bra när Ni kommer hem, där är det lugnt och skönt, då kommer Li att vilja äta allt så småningom. Tänk det år snart bara en vecka tills Ni är på hemväg. Vi längtar så mycke att få träffa henne, ja även Er så klart, Bliden med tutten var både söt och rolig. Ha en bra dag tillsammans, kram

2007-03-17 @ 06:47:12
Postat av: Moster Berit

Gomorron...
...Har du provat med ostkrokar :))
Jag är övertygad om att det är nära tills hona "vågar" äta fast mat, hon ser vad ni gör.
...Om en vecka är jag i Umeå.....
Jag åker till Linda på fredagen, vi ska ha en "mysfödelsedagshelg", vi ska gå på restaurang, sola, bubbla och dricka vin, shoppa, gå på Bounes.
Sen på söndagnatt ska vi ut och åka....Vi ska hämta hela familjen Edström på flyget. Det ser jag verkligen fram emot.

2007-03-17 @ 07:37:58
Postat av: fam söderström

Vilka härliga filmklipp på Li. Hon ser ut att må väldigt gott med er.
Ha det bra/Carina

2007-03-17 @ 08:18:30
Postat av: Ninna

Det är så kul att se filmklippen, Johan stod & kollade över min axel. Längtar ni inte hem nu, det måste ju kännas lite jobbigt fast samtidigt kul att vara kvar där!?! Det med maten kommer nog mer & mer, prova med sånna kex som smakar papper, som smälter i munnen, och banan.

Kramar från Varberg

2007-03-17 @ 10:22:05
Postat av: Linda

Ähh hon har väl inte tid att äta helt enkelt, det finns ju en massa andra roliga saker att göra, tex hoppa.:)

Hon ser ut som en liten vovve med bollen i munnen, jag som trodde att ni skulle adoptera ett barn.. ;)

2007-03-17 @ 13:09:42
Postat av: Tinna

Hejsan. Jag satt och googlade lite på kinesiska muren och fick upp er sida först. Jag blev ju helt till mig eftersom här är en familj till som kommer att få uppleva allt ni gör nu om bara ett par veckor. På tisdag den 27 :e mars åker vi ifrån Köpenhamn till Beijing och den 1:e april flyger vi till Guangzhou. Den 2:a kommer att bli vår familjedag. Vi har en dotter som väntar på oss där och som nu är 15 mån gammal. Så det är superintressant att ha läst er sida om er lilla underbara flicka. Om stoleken på kläder och att de bara äter välling ;-)

Allt gott önskas er av
Tinna m familj

Postat av: Farfar oFarmor

Vilka stora fina bilder på LI.Jättekul att se och läsa hur ni har det.Vi ska fara och uppvakta en annan liten prinsessa JONNA som fyller 2 år idag.
Ta väl hand om varandra.

2007-03-17 @ 13:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback