Man är ingen riktig man...

...förren man har bestigit muren.

Så är det sagt av någon viktig man gamalt tillbaka. Så nu är vi "riktiga män" både Stefan och jag.
 

Muren är makalöst storslagen, mycket mäktig och helt oändlig. Det är historiens största byggnadsverk och man kan se den från månen. Den ursprungliga muren påbörjades redan 400 f.Kr men på 1470-talet gjordes det om- och tillbyggnader som gav muren sitt utseende. Bland annat de 800 vakttornen byggdes då.
Det har tagit lååång til och många män(ca 300 000 ) har gått åt till detta bygge. Guiden sa att det var ca 20% av kinas dåvarnade befolkning som på något sätt var involverade i bygget.
Guiden fick också fram av det kinesiska folket på grund av detta inte alltid har så varma känslor för muren.

Vi måste nu rusa iväg för att ta bussen till flyget och resa de 430 milen söderut till Guangzhou i Guangdongprovincen.
Flygresan tar ca 3h15 minuter.

Jag kommer att berätta mer om muren och allt annat när vi är på plats i kväll.
Bilder kommer också att läggas in. :-)

Ha en bra lördag!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Godmorgon jag vet att Ni läser det här när Ni är framme i Guangdong och vi hoppas att resan har gått bra.Vi har Er i våra tankar, kram

2007-03-10 @ 07:23:43
Postat av: Moster Britten

Jag hoppas att er resa gott bra i dag. Hur är Vädret i Guangdong. Om jag fattade allt rätt så ska dt vara varmare där en i Bejing. som ni märker så är detta det första jag gör efter att varit ut med Maja. Så tyvär är ni bara tvåa i handlingen men etta i tanken. Ser fram emot bilder på muren och ni ta hand om varandra och ha en bra em och kväll./ Britten

2007-03-10 @ 08:23:00
Postat av: Anna

Hello!!

Ja ni får vara med om mycket ta vara på den här tiden!!
Själv sitter jag på jobbet....o det vet du ju hur det är....

Kul o läsa er sida, tänker på er!!

Sköt om er!

Kram Anna

2007-03-10 @ 08:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback