5 veckor kvar på semestern

Solen skiner och det är varmt.
Och om 5 veckor är vår Spanien semester slut och Li och mamman kommer till Sundsvall igen. Stefan flyger till Umeå den 9 Juli. Hela familen Edström har semester i Sverige hela Juli och Augusti.

Det har sina för och nackdelar att var borta och bo på hotell i nästan 8 veckor.
Fördelar:
+ slipper städa, tvätta och laga mat Inga måsten.
+ Rena lakan varannan dag. Rena handukar varje dag.
+ det är jättehärligt att kunna vara 110% med Li hela dagarna. Att få vara i en mysig bubbla och bara lära känna varandra, bara vi. Detta uppväger alla nackdelar mer än ni förstår.
+ varmt och soligt. Hinner bli bruna.
+ spännande och roligt ett vara utrikes. Man lär sig mycket.

Nackdelar
- Inget kök - kan inte laga mat. Restaurangmat blir tråkigt i längden.
- Ett enda jättestort täcke i sängen. Fy...!!!
- Litet utrymme, lite leksaker, lite egna saker...
- Lite ensamt utan alla er andra.... :-)
- Svårt att träna yoga i ett litet hotellrum. Har inte hittat någon yogastudio med ashtanga.
- Alla tv-program är dubbade till Spanska. Vänner, CSI - alla pratar spanska.... :-(

Jag kommer nog på massa mer + och -.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ok...
Här kommer fler nackdelar...Yamaha, Honda, Moster Berit, grillning,Tussi, Supernanny, Svensk sommar, Sill och snaps, Hej tomtegubbar, Midnattsolen, ljust hela dygnet, 50 000-kronor säng, tvättmaskin (Liunderhållning), Ismaskin, flipperspel, längtar ni hem nu? Jag längtar efter er!!!

2007-05-30 @ 20:26:05
Postat av: Moster Britten

Kan förstå att det är många pluss och minus. Men huvudsaken är väll att ni är tillsamnads.Men jag håller med Berit. Om allt utom mc väder för mig är det skönt väder. Hörde av mamma att Li skickar släng pussar nu. Ska försöka fixa kamera till helgen. För vi blir ju hemma från Stockholm både jag och Håkan. Sköt om er nu krama Li

2007-05-31 @ 07:33:24
Postat av: Anja

Att se alla program på spanska kan du väl inte sortera in under nackdelar? Jag sitter och skrattar bara jag tänker på vad roligt det måste låta :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback