Vårt jobbigaste dygn hittils

Nu är vi framme i Valencia.
Jag känner mig ännu inte glad över att vara här - utan bara lättad över att vi kommit fram.

I går hade Li ingen riktig matlust. Jag tog det som att hon inte hade ro att sitta still och äta... Jag lurade i henne lite välling när hon sov.... men inte mycket. Vid läggdax åt hon 50 ml i stället för 300 ml.... men jag tänkte att jag ger henne mer när jag går och lägger mig.
När jag försökte ge henne välling satte hon sig istället upp och kräktes ner hela sig och sängen. Åt ingenting.
Detta har hänt tidigare vid enstaka tillfällen och det brukar bero på att hon äter för fort...

Vid 1- tiden inatt försökte jag igen... samma resultat. Kräktes ner hela sängen igen - utan att äta något.
Det hela upprepade sig igen vid kvart över 3.
Vi steg upp kvart i 4 och tvättade och klädde på oss inför dagens resa.

Ren och snygg satt Li vid köksbordet och spydde galla över sig, bordet och golvet. Här fick hon en skvätt avslagen Coca Cola ( ja, en bra sak till i hennes kostcirkel) och nya kläder.
En bajsblöja med massa diarré byttes i sista stund innan vi slängde oss förbi hastighetskamerna mellan Njurunda och stan..
En vällingskvätt åts i bilen och där kom också både välling och cola upp... det sista av detta kom upp ine på Midlanda.
Vår lilla princessa fortsatte att kräkas hela vägen till Valencia....

Jag bytte ochså ytterliggare 5 diarréblöjor innan vi nådde hotellet. Hela mitt handbagage är fult av kräkskläder.
Som tur var hade jag flera ombyten planerade och slängde ner ett par extra innan jag checkade in bagaget.
Aldrig har jag haft så mycket smutskläder med till ett resmål....

Smutstvätt, nerkräkta flygplans-säten, kräks på mammans jeans och tröja, suckar från medpassagerare över en gnällig tjej, dålig lukt, svettiga och gnälliga, tid som går långsamt, förseningar.. allt jobbigt
MEN det absolut jobbigaste var att veta att våran lilla Li mådde pyton. Hon var så feberhet att hon bara hängde i bärselen - där hon smågnydde som en hundvalp.
Hennes ledsna ögon när hon tittade på mig bedjande om hjälp sekunderna innan det sprutade kräks ur munnen på henne. Hennes förtvivlan och ömtålighet var absolut värst av allt idag.

Hon sover nu. Vi tog en liten promenad och köpte Cola när vi kom fram - efter en sval dusch av lilla tjejen.
Sedan drack hon den och när jag märkte att den inte kom upp fick hon även lite välling. Ytterliggare en bajsblöja och en kort dusch igen. (hur kan bajs spridas så mycket..... )
Efter det så har vi läst lite Pek-bok, rullat lite boll och lekt med hennes Stacking-cups.
Innan jag lyfte ner henne i sängen och hon somnade på ett par minuter.....

En matt liten tjej som dricker cola i pipmugg.
image331

Nu väntar jag på Stefan, han borde komma vid 9 trodde han.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vilken resa!!
Hoppas verkligen att Li mår bättre nu. Hon måste ju ha fått en riktigt elak magbacill.
Vi känner med er. Det är verkligen inte roligt när barn blir sjuka (och på en resa dessutom).
Vi tänker på er och hoppas att resten av tiden blir mycket bättre.
Kram från familjen Marklund

2007-05-14 @ 20:03:29
Postat av: Moster Britten

Mosters lilltjej. Vad kan det vara för dum bacill som gumman fått. Tänk på att ge henna små mängder av vätska, men ofta. Hon som var så go och glad i lördags. Hoppas hon mår bättre nu, hoppas att Stefan kommer så du får lite vila och att Stefan får träffa sin prinsessa. Vad glad hon ska bli. Sköt om moster tjej ta hand om varandra. Kram Britt

2007-05-14 @ 20:32:00
Postat av: Malin GG

Hejsan,
Hoppas också att Li mår bättre. Jag blev tårögd när jag läste om er resa och hur dåligt Li mådde. Hoppas hon snart är frisk igen, att ni finner er tillrätta i Valencia och att ni får en härlig tid tillsammans.
Li ser så söt ut när hon sitter och dricker välling i sängen:-)
Kramar från Lovisa med familj

2007-05-14 @ 21:15:20
Postat av: Li:s moster Berit

Va skönt att Gumsan mår bättre, jag var riktigt orolig (jag hjälpte till att torka kräk), men jag är säker på att det var jag som lärde henne dricka coka cola klockan 4 i morse.
Sedan dess har jag tvättat, och tvättat....
På mitt jobb blev brudarna chockade, när jag kom till jobber 05.45 (det var ingen ide´att åka hem igen före jobbet) efter att jag skjutsat Li och hennes mamma till flyget i morse.
Må så gott Kram

2007-05-14 @ 21:20:49
Postat av: Mormor o. Morfar

Ojvad tråkigt att lilla gumman skulle bli sjuk, kan det vara det sista som skulle ut, det hon fick medicin för.Vi hoppas att hon kryar på sej så pappan får krama och pussa på Li samt att Birgitta får vila lite. Vi önskar att allt går över så Ni får ha många sköna dagar. Många kramar ALLA TRE

2007-05-15 @ 07:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback