Konst

Idag bjuder vi på en liten konstutställning från en liten men mycket lovande lokal konstnärinna.

Först ut är "Vattensång i badbaljan" - en ljuvlig tuschteckning som uttrycker den gränslösa glädjen med hallonschampoo.
image774

Här har vi "Trehjulingslängtan" en gräddelin kaskad med rosa och oranga stråk med svaga gula undertoner som visar på en mognad hos konstnären som visar på långa resor över vatten.
image775

Här visar konstnären sin mest utrycksfulla och moderna konstådra i verket "Jag önskar mig mycket snö och en snabb pulka när jag fyller 2 år". Makalöst vacker färgkomposition som bara kan jämföras med de stora Impressionisternas trädgårdar .
image776

Nästa verk heter "Kärlek till långhårig och luggvänlig kattrackare" Konstkritiker landet runt saknar ord. De stora massorna står upp och apploderar.
image777

Dagens sista allster är "Grodan och Kalilåhunden på skogspromenad". Hur kan man beskriva något så perfekt..
Pierre-Auguste Renoir suckar och vrider sig av avund i sin grav.
Vart skall detta sluta...????
image778

Dessa allster kommer att finnas till beskådning under hela November i galleriet en trappa ner på Kylgränd 231. Tag vänster efter "Skräckparaden" men missa inte bilden på Linda från 1997.

Vi avslutar med ett par bilder på konstnärrinnan "in action"

Kommentarer
Postat av: Moster Britten

Mosters lill gumma. Va duktig du är att måla. Har du smakat på färgen? Moster har varit i Stockholm i helgen och tro om min förvåning att jag hittade en del saker att göra packet av till dig. En dop och födelsedags present han vi också med. Nu längtar jag upp till dig. Ha det bra så syns vi snart. kram på dig Li.

2007-10-29 @ 10:23:27
Postat av: Linda

Va duktig bruttan är på att rita. Linda -97 den missar man inte, att en sån liten bild kan synas så mycket.. Snart kommer vi upp till er, jag längtar super mycket.

2007-10-29 @ 16:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback