Övnings-omlott-fleecejacka

Mamman har sytt på förmiddagen.
Som jag sa tidigare var det en omlottjacka ur min nya bok som skulle sys först.
Se mönstret här
Och så blev det.....

Det är en rosa fleecejacka i omlottmodell. 2 knytningar. Kantad med ett trikåtyg som är rosa och röd-randigt.

image620



Jag har lärt mig mycket på detta övningsprojekt. Jag måste nog göra en till - som blir rätt.

1. Man måste sträcka på trikån lite när man använder den som kantband - annars bubblar den lite står den ut.

2. Jag tror att två lite stora knappar vore roligare och smidigare än "knyten".

3. Använd inte ett strykjärn som är tre prickar varmt. Fleece smälter då...... :-(

4. Kanske kunde jag även ha använt lite mer spännande färgkombination.

image624


Mamman har också sytt ett djur i frotté.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Wow! Jag är imponerad av din talang vid symaskinen och är också lite avundsjuk. Jag önskar att jag också kunde sy. Li är jättefin i sin nya fleecetröja och du vet väl vad man säger: Övning ger färdighet! Ha det bra!

2007-09-08 @ 19:17:41
Postat av: Moster Berit

Kanonfin...
Du har lyckats jättebra. Vi måste nog ta den där syhelgen snart.
"Gorumpan" ä tå nygg tå!!!!!
Kram

2007-09-08 @ 19:37:20
Postat av: Mormor & Morfar

Hej Birgitta jag tycker att Du är jätte duktig, att man måste ändra lite mellan varven gör inget. Du kan snart ta emot beställningar, med din lek med färger, blir allt fint. Kram mamma

2007-09-09 @ 08:35:37
Postat av: Moster Britten

Duktigt Birgitta. Man vad du en sätter på Li så är det fint. Men det är ju bra att du kommer på vad du gör för fel, det är bara att öva. Sen har du ju en tacksam mode. Sötast i värden. I dag när jag kommer hem så ska jag gå och skicka ett packet till Li. Så får vi se hur länge det tar innan det kommer fram.

2007-09-10 @ 11:08:59
Postat av: jes

Vilken fin omlottjacka. Och gosedjuret i frotte´va jättemysigt. Kommer besöka din blogg nu när jag hittat hit.

Postat av: Victoria

Här var man riktigt duktig!

2007-12-17 @ 19:22:02
URL: http://virraan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback